Hoofdpijn. - Reisverslag uit Shanghai, China van Tanja Besseling - WaarBenJij.nu Hoofdpijn. - Reisverslag uit Shanghai, China van Tanja Besseling - WaarBenJij.nu

Hoofdpijn.

Door: Tanja

Blijf op de hoogte en volg Tanja

08 Augustus 2010 | China, Shanghai

Jaja, hier in China kun je zelfs hoofdpijn hebben van de drank.
Laatst ben ik wezen stappen in de discotheek Sky. Het zag er echt super mooi uit, werd goeie muziek gedraaid, ook ongeveer hetzelfde wat ze bij ons thuis draaien en ik was met super toffe mensen!
Het werk bevalt me hier ook wel. Je moet wel veel en lang staan op je benen, wat ik wel gewend ben, maar hier in de hitte is alles anders. Je bent veel sneller moe, hebt wel honger maar zit al gauw vol en de drank komt harder aan dan je lief is.
Het VIP gedeelte is nu geopend voor publiek. Dus iedereen die naar binnen wilt om wat te eten of drinken, geen probleem. Volgende maand komen er weer allerlei conferenties en meetings met grote groepen, dus dan gaat alles weer veranderen.

Ik ben dinsdag en woensdag vrij geweest en heb toen heerlijk uitgerust. Ik ben trouwens ook nog wezen schaatsen op mijn vrije dag. Jaa, ik zie jullie al kijken, Schaatsen?? Jazeker, in een super groot gebouw, op de 6e verdieping, waar 'gewoon' een schaatsbaan was. Het was echt super grappig en leuk om te zien hoe wij allemaal klunzig bezig waren. Daarna zijn we nog naar een restaurant geweest waar je Sushi kon eten. Dat doe ik dus nooit meer. Ik kan wel zeggen dat ik het ooit gedaan heb, maar of ik het nou echt lekker vond? No thanks.
Daarna zijn we nog in een heel groot shopping centre geweest waar ik hele leuke Birkenstocks gekocht heb. Er zijn trouwens ook ontzettend veel bekende merken hierzo, een C&A, G-Star Raw en Jack & Jones.

Verder heb ik de afgelopen paar dagen hard gewerkt, veel mensen gesproken, ook veel Nederlanders die ons paviljoen bezochten en heb veel geposeerd voor de foto's die van mij gemaakt werden. Begin er nou steeds meer aan te wennen dat mensen je vreemd aankijken en met je op de foto willen.

Als ik klaar ben met werk, gaan we vaak even nog met een aantal op een kamer zitten om een filmpje te kijken of gezellig te kletsen. Nu zit ik wel even alleen op de bank, wat koude pasta te eten, die mijn huisgenoot had klaargemaakt, even tot rust te komen en berichtjes van jullie te beantwoorden. Want morgen gaat de wekker weer vroeg en anders komt het er niet meer van.

Tot nu toe nog niet zo heel veel meegemaakt, zo te lezen, maar zodra ik weer awt nieuws heb laat ik het jullie zo gauw mogelijk weten!

Mam, pap, veel plezier op vakantie, jongens, en Jetske, veel plezier op Lowlands en Bas veel plezier op Sziget! En ik hoop dat ik jullie allemaal gauw weer spreek! =D

Groetjes from Shanghai, China.


  • 10 Augustus 2010 - 21:14

    Broedert:

    Je moet ook niet zoveel drinken Tanja

  • 12 Augustus 2010 - 13:39

    Buren Lolkema:

    Lieve Tanja,
    Fijn dat je je goed vermaakt. De warmte kan buiten een probleem zijn maar verder zit je in de koelte van de Airco denken wij. Is chinees eten anders dan hier?
    Wij hebben aardig cool weer met af en toe een buitje.
    Jos heeft gisteren bij ons Bami gegeten. Iedere dag heeft hij wel een adresje om te eten. Mini is steeds bij ons want zij is je moeder kwijt. Vanmorgen sprong ze in de vijver en rende daarna als een speer naar huis, een ervaring rijker. Wel, we houden je berichten bij. Een fijne voortzetting wensen we je.

    Je buurtjes.

  • 13 Augustus 2010 - 14:24

    Lieke:

    Hee meis.
    Heb je inmiddels al een beetje gesproken via Hyves. Gek eigenlijk jij zit aan de andere kant van de wereld en nog kun je gewoon op alle manieren met elkaar communiceren:P. Moet zeggen dat ik mijn moatie wel mis hoor! Dinsdag ga ik al weer weg. Dan zit er gewoon 12uur tijdsverschil tussen ons, niet normaal :O! Meid, we contacten zsm weer! Veel plezier nog, hou je taai en pas goed op jezelf!!

    xx
    Liek

  • 16 Augustus 2010 - 08:07

    Mams:

    Ha feestbeestje van me! Gelukkig geeft jouw lichaam af en toe aan dat jij ook een limit hebt!
    Wij zijn net terug uit Polen (Krakow) waar het rond de 30 gr. was, dus krijgen een beetje een idee van jouw temperatuurgevoel! RESPECT daarvoor! Mini is erg gegroeid en was blij mij te zien :) Sjpreek je gauw weer! Kus mams en paps

  • 27 Augustus 2010 - 18:41

    Margot:

    Hoi Tanja,
    Fijn dat het daar zo leuk is. Ik heb ons interview met foto op www.kraggenburg.nl gezet. Misschien had je dat ook al gezien, want het staat er al even op, maar dan hoef je niet te wachten met lezen tot je weer thuis bent. Ik wens je nog een hele goeie tijd daar. Groetjes, Margot

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tanja

Vol goede moed op stap!

Actief sinds 05 Juli 2009
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 11086

Voorgaande reizen:

22 September 2014 - 02 Maart 2015

Backpacken in Nieuw Zeeland

25 Juli 2010 - 28 November 2010

Stage World Expo Shanghai + backpacken!

06 Juli 2009 - 29 Augustus 2009

Werkvakantie

Landen bezocht: