De heenreis - Reisverslag uit Kraggenburg, Nederland van Tanja Besseling - WaarBenJij.nu De heenreis - Reisverslag uit Kraggenburg, Nederland van Tanja Besseling - WaarBenJij.nu

De heenreis

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Tanja

07 Juli 2009 | Nederland, Kraggenburg

Nou..de reis is eindelijk begonnen.

Eerst ’s ochtends door mijn vader naar Zwolle gebracht, vanaf daar richting Rotterdam, waar ik een half uur vertraging had. Toen de trein eindelijk kwam gingen we richting Brussel, daar moest ik nog een keer overstappen van Brussel Noord naar Brussel Zuid.
Onderweg zat ik nog naar iemand uit Texas die op vakantie ging naar Antwerpen, waar ik even mee gekletst had. (Ze kwam oorspronkelijk uit België)
Toen ik eindelijk in Brussel aankwam, had ik mijn eerste aansluiting al gemist. Ik zou een volgende trein nemen om 12:09, maar ik moest mijn ticket omwisselen, wat ook allemaal erg lang duurde.
Ondertussen was ik aan de praat gekomen met een jongen die dezelfde trein had als mij en ook Nederlands was.
Toen we eindelijk onze tickets hadden, haastte we ons naar de trein, die er nog wel stond, maar ze ons niet meer binnen lieten. Rare Fransen.

Wij beetje pissig natuurlijk, maar die jongen ging gauw even terug om de tickets weer om te wisselen voor de juiste tijden. Ik paste ondertussen op onze spullen.

Toen hij terug kwam, kwamen we er achter dat mijn trein om 16:09 ging en die van hem 15:09 dus dat betekende dat we nog 3,5 uur, althans ik dan, moesten wachten.

We zijn daarna naar beneden gegaan en gaan zitten op een trapje en maar gaan wachten. Wel gezellig gepraat hoor, maar jeetje. Wat krijg je daar een zere kont van zeg, op dat harde beton zitten.
Wel natuurlijk nog even biertje gedaan en verder gepraat. Ondertussen hielden we nog wel de tijd in de gaten en checkten af en toe of hij nog wel van hetzelfde spoor vertrok.

Toen die jongen, die trouwens artiest was (schilder) weg ging om 3 uur, zat ik hééél eenzaam op de trap te wachten tot mijn trein vertrok.

Iets voordat mijn trein vertrok, kwam er een Braziliaan naast me zitten, die overigens erg goed Engels sprak, waar ik nog even gezellig mee gepraat had. Hij ging een eurotrip maken (Geniale film trouwens) We liepen toen samen naar de trein toe, hoe charmant hij ook was, tilde hij 1 van mijn ‘loodzware’ tassen op. (Serieus, die dingen wogen minstens 15kg!) Toen we bij de trein aankwamen, kwamen we tot de ontdekking dat we natuurlijk verschillende zitplaatsen hadden. Hij zit (want ik typ dit terwijl ik in de TVG zit) nu ongeveer 3 of 4 wagons achter mij.

Nu zit ik in een wagon met een, volgens mij Amerikaans? Gezinnetje, waar ik ook weer Engels mee praat.

Hoezo Frans praten in Frankrijk??

Oké, nou voor zo ver mijn verhaal, ik hou jullie op de hoogte!


Jaaaa Halloo!!
Daar was ik weer.
Ik ben nu op de camping aangekomen, het is nu ’s ochtends kwart voor 11.
Ik zal even terug gaan waar ik was gebleven.

Ik zat nog in de TVG en zat dus bij dat Engels/Amerikaans gezinnetje in de wagon/ruimte.
Hun gingen eruit en ik zat eventjes in m’n eentje. Toen daarna kwamen er 3 Mexicanen bij mij zitten. Daar raakte ik mee aan de praat en heb toen echt heel gezellig met ze gekletst en grapjes zitten maken. Hun gaan hier ergens in de buurt werken voor iets van school en komen hééél misschien nog hier langs. Zou natuurlijk wel top zijn!
Nouja..toen kwam ik in Valence aan en kocht een busticket (bedankt mam voor in het Frans opschrijven dat ik een ticket wou!) Ik had een goede aansluiting, hoefde maar even te wachten tot hij vertrok. Ik had echt mazzel gehad, omdat het de laatste bus was naar de camping! (Kwam ik later pas achter)

Toen ik aankwam op de camping kreeg ik gelijk een rondleiding, dumpte mijn spullen in mijn kamer, waar ik zit met 3 andere meiden en ging daarna gelijk naar de discotheek. Was erg gezellig, alleen iedereen ging redelijk vroeg weer terug omdat ze moe waren van het harde werken.
Ik was eigenlijk ook best moe dus ging rond 12 uur slapen.
Overigens ook heerlijk tussen de Spinnen geslapen, gelukkig waren ze nog op dezelfde plek als gisteravond, dus hoefde ik me geen zorgen te maken. Behalve als ze opeens weg zijn en ik een vreemde smaak in mijn mond heb…
Nouja, altijd goed voor de vitamientjes natuurlijk!

Het is hier de gewoonte om zo lang mogelijk uit te slapen, rond half 12 ongeveer want tussen 12 en 1 is het personeelseten. Kom ik aan met mijn half 10 wakker zijn. Heb daarom dus net even heerlijk gedoucht, goede douches overigens.

Net ook even mijn spullen uitgepakt en moet vandaag om 4 uur werken. Denk dat ik maar eens even heerlijk naar het zwembad ga of even op de camping rondneuzen.
Hoop dat jullie in Nederland ook mooi weer hebben, want zoals het er nu uitziet word het weer een warme dag!
Groetjes aan iedereen daar!!

  • 07 Juli 2009 - 16:06

    Jetske:

    Nounou, mooi dat je goed bent aangekomen&dat je het naar je zin hebt! :)

    Ben benieuwd naar je volgende stukje.

    Tot horens!

  • 07 Juli 2009 - 17:51

    Jos:

    Leuk verhaal tanja, jammer van alle spel- en taalfouten maar die zien we vandaag maar even door de vingers. Veel plezier daar!

    Hier heeft het uiteraard weer eens geregend, dus het weer is niet al te best.

    Laataaaaaah

  • 07 Juli 2009 - 18:46

    Els:

    Heerlijk gedetailleerd verslag Tanja!

  • 07 Juli 2009 - 18:52

    Marian:

    Nou, klinkt goed allemaal!Wat een nationaliteiten in Frankrijk!!
    Hier is het wat frisser en regenachtiger, maar nog wel goed te doen hoor. En erg stil na al die druktes van het feest en zo! En geen drukke meisjes in de buurt:)
    Veel plezier op je eerste werkdag
    kusxxx

  • 08 Juli 2009 - 12:20

    Tante Roos:

    Ha die Tanja,
    Leuk je bevindingen te lezen, geniet vooral van het mooie weer. De regenmeter overstroomt hier en je oom heeft een plaat hout op z'n kop en z'n arm gehad, dus die doet even rustig aan. Doe de andere meiden de groeten en veel succes.
    liefs
    tante roos

  • 08 Juli 2009 - 12:40

    Aty:

    Hey meid!

    Nou was dus een hele reis voor je uiteindelijk aan bent gekomen!! Wel charmant dat die jongen jou hielp ja;) jammer dat hij zo ver achter je zat. Anders kon je tasje ook wel goed van pas komen toch!! ;) Spreek je snel!!

    xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Kraggenburg

Werkvakantie

Recente Reisverslagen:

30 Augustus 2009

Voorlopige laatste blog

06 Augustus 2009

Op de helft

21 Juli 2009

Welkom bij soapserie ‘Le Pommier’

12 Juli 2009

Update van het warme weer!!

07 Juli 2009

De heenreis
Tanja

Vol goede moed op stap!

Actief sinds 05 Juli 2009
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 11106

Voorgaande reizen:

22 September 2014 - 02 Maart 2015

Backpacken in Nieuw Zeeland

25 Juli 2010 - 28 November 2010

Stage World Expo Shanghai + backpacken!

06 Juli 2009 - 29 Augustus 2009

Werkvakantie

Landen bezocht: